Barvy a světlo
- EasyRGB
- Převody mezi barevnými modely
- HyperPhysics
- Zajímavé stránky nejen o světle a barvách, ale o fyzice celkově
- Fun things
- Optické klamy a podobné zajímavosti. Klikněte i na Table of contents.
Warping a morphing
Grafické knihovny
- SDL Home page
- Ogre3D
- G3D C++
- Crystal Space SDK
- Horde 3D
- FreeImage
- Vynikající knihovna na ukládání, načítání a úpravy obrázků.
- OpenSceneGraph
- Objektově orientovaná knihovna implementující scénové grafy nad OpenGL.
Rasterizace
- Chris Hecker's Homepage
- Série vynikajících článků o rasterizaci trojúhelníku pomocí scan-line algoritmu s perspektivně korektním mapování textur. Povinné čtení.
Realtimová 3D grafika
- Realtime rendering
- VELKÉ množství odkazů ze všech možných oblastí 3D grafiky. Doporučuji!
- Geometric tools
- Sada zdrojových kódů v C++ provádějící většinu algoritmů z přednášky plus spoustu věcí navíc. Včetně dokumentace a vysvětlení algoritmů na pozadí. Doporučuji! Používá pokročilé vlastnosti C++ jako šablony a podobně.
- Freecloth
- Knihovna modelující chování látek
- Implicitní povrchy (Marching Cubes, Dual Contouring)
- Výklad metaballs a marching cubes algoritmu spolu s kódem v C++
Výpočetní geometrie
- CGAL
- Computational Geometry Algorithms Library - open source knihovna v C++ pro algoritmy výpočetní geometrie
Fotorealistické zobrazování
- Physically-based Rendering: From Theory To Implementation
- Doprovodné stránky k vynikající knize o fotorealistickém zobrazování (můžu půjčit k nahlédnutí). Ke stažení zdrojové kódy zobrazovacího systému PBRT - netriviální, ale rozhodně doporučuji.
- Large Geometric Models Archive
- 3D skanerem naskenované modely, stovky tisíc až miliony vrcholů. Ideální nejen pro raytracing.
- The Stanford 3D Scanning Repository
- 3D skanerem naskenované modely, stovky tisíc až miliony vrcholů. Ideální nejen pro raytracing.
- YafaRay
- Další open-source renderer propojený s Blenderem
- Corona Renderer
- Renderovací engine vyvíjený českým týmem (Ondra Karlík a spol.)
- SmallPT
- Distribuovaný raytracing na 99 řádcích C++ kódu
Nefotorealistické zobrazování
- Stylized Depiction in Computer Graphics
- Non-photorealistic rendering
- SketchUp
- Nefotorealistické zobrazování v praxi
3D aplikace, modelovací programy
- Blender
- Volně stažitelný modelovací, animační, renderovací nástroj pro Linux, Windows i Mac OS X. Povinnost!
- Autodesk 3ds Max, Maya, Mudbox atd.
- Pro studenty nabízí Autodesk zdarma licenci k mnoha svým produktům. Platnost licence je 3 roky.
Křivky a plochy
- Algebraic Surfaces
- Seznam algebraických povrchů s obrázky nebo Java applety
- NURBS
- Webové stránky ke knize David F. Rogers, An Introduction to NURBS, Morgan Kaufmann, 2000. Stažitelné ukázkové programy v C!
Applety
- Java applety 1 na netgraphics.sk
- Velká sbírka Java appletů pro demonstraci různých algoritmů počítačové grafiky (zejména 2D rasterizace) a povídání k mnoha dalším oborům poč. grafiky.
- Java applety 2
- Java aplety ukazující principy některých algoritmů počítačové grafiky
- Java applety 3
- Další repozitář Java apletů na počítačovou grafiku
Open source nástroje pro tvorbu vědeckých dokumentů
- LaTeX
- Stránky o typografickém systému TeX / LaTeX
- CSTUG
- Československé sdružení uživatelů TeXu
- LyX
- WYSIWYM editor LyX - uživatelsky přívětivá nadstavba LaTeXu
- Beamer
- Tvorba prezentací pomocí LaTeXu
- BeamerPoster
- Tvorba posterů pomocí LaTeXu
- XFig
- Tvorba jednoduché vektorové grafiky
- Inkscape
- Editor vektorové grafiky ve formátu SVG
- Asymptote
- Programovací jazyk a interpreter pro tvorbu vektorové 2D i 3D grafiky
- Gnuplot, VisIt, ParaView
- Nástroje pro vědeckou vizualizaci